Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

Κουλουράκια ούζου & ο δικός μου αρακάς...(comics)!!



Την ανάρτηση αυτή, την είχα φανταστεί αλλιώς... με τα κουλουράκια ούζου να πρωταγωνιστούν λόγω εποχής, μιας και είναι νηστίσιμα, αλλά και γιατί θα ήταν μια γλυκιά έκπληξη για τα γενέθλια της μεγάλης μου κόρης αφού τα εν λόγω κουλουράκια είναι τα αγαπημένα της.
Σκέφτηκα λοιπόν να τα φτιάξω για να της τα στείλω εκεί όπου ζει και σπουδάζει (τώρα που γράφω ταξιδεύουν), και φυσικά να τα μοιραστώ μαζί σας!!
Όμως, δυο φίλες bloggers με ανήσυχο πνεύμα είχαν μια καταπληκτική ιδέα! Πρώτη η Χρυσαυγή με τον γεμάτο υπονοούμενα αρακά της και στην συνέχεια η Δήμητρα με τον δικό της αρακά εικονογραφημένο, ήταν η αιτία να καθυστερήσω την ανάρτησή μου, διότι σαν αληθινός άνθρωπος με ευαισθησίες είπα να καταθέσω με την σειρά μου και τον δικό μου "αρακά"!! Την αλήθεια δηλαδή (τον κακό χαμό για τη ακρίβεια) που υπάρχει πίσω από κάθε θέμα φωτογράφισης για το blog, αλλά...με τον δικό τρόπο, με μια μικρή δόση καλλιτεχνική, όπως όταν ξεφυλλίζουμε comics.
Ελάτε να φτιάξουμε τα κουλουράκια πρώτα και μετά... backstage!!!!!

Ουζοκούλουρα


Σε μια μεγάλη λεκάνη βάζουμε το αλεύρι κοσκινισμένο και κρατάμε περίπου 400γρ. στην άκρη για να το ρίξουμε στην συνέχεια. 
Ανοίγουμε με τα χέρια μια λακουβίτσα στο κέντρο και εκεί ρίχνουμε το λάδι, ενώ σε ένα κατσαρολάκι βάζουμε περίπου το μισό μπουκάλι ούζου και το ζεσταίνουμε μαζί με την ζάχαρη και την αμμωνία, έως ότου δούμε ένα διάφανο υγρό ανακατεύοντας με ξύλινο κουτάλι συνεχώς. (Δεν θέλουμε να γίνει σιρόπι, απλά να διαλυθεί η ζάχαρη).
Όταν είναι έτοιμο, το αποσύρουμε από τη φωτιά και το ρίχνουμε και αυτό στο κέντρο της λεκάνης. Αρχίζουμε τότε να παίρνουμε λίγο-λίγο αλεύρι από γύρω με το χέρι μας, μέχρι να ομογενοποιηθεί το μείγμα, βάζοντας και το υπόλοιπο αλεύρι και ούζο.
Θέλει πολύ καλό ζύμωμα.
Αδειάζουμε τη ζύμη στο τραπέζι με λίγο πασπαλισμένο αλεύρι από κάτω και συνεχίζουμε να ζυμώνουμε μέχρι να ξεκολλάει από τα χέρια.Τότε η ζύμη θα έχει γίνει πολύ αφράτη και είναι έτοιμη να πλάσουμε τα κουλουράκια.

Πλάθουμε σε όποιο σχήμα μας αρέσει και αν θέλουμε, τα μισά τα αφήνουμε όπως έχουν και τα υπόλοιπα τα περνάμε με ένα πινελάκι βουτηγμένο στο ούζο και τα πασπαλίζουμε με σουσάμι.
Τοποθετούμε τα κουλουράκια σε ταψί με αντικολλητικό  χαρτί και τα ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς στις αντιστάσεις για 20 λεπτά. Μην περιμένετε να ροδίσουν. Είναι ασπριδερό το χρώμα τους και σχεδόν μαλακά όταν βγουν από τον φούρνο, αλλά όταν κρυώσουν σφίγγουν χωρίς να χάσουν το αφράτο αποτέλεσμα.


Η δόση αυτή βγάζει τέσσερα ταψιά φούρνου.
Δεν είναι ιδιαίτερα γλυκά, γι' αυτό ταιριάζει η γεύση τους με οτι κι αν τα συνοδέψετε.


Αν σας αρέσει το άρωμα του ούζου με τις γλυκιές νότες του γλυκάνισου, θα τα λατρέψετε!!


Φυσικά, μόλις τέλειωσα με την φωτογράφιση, έτσι όπως ήταν πάνω στα ξύλα κοπής, τα "καθάρισε" όλα στην κυριολεξία ο αντρούλης μου βάζοντας λεμονάκι στα καλαμαράκια και μπόλικο αλάτι στα ντοματίνια!!!
Έτσι, για να μπαίνουμε σιγά-σιγά στο κλίμα του "ΑΡΑΚΑ"χεχεχεχεχε

Η ώρα της αλήθειας στην κουζίνα
(behind the scenes)
Αρακάς σκηνή πρώτη:


Εδώ, είναι η ώρα που όλα είναι σε εντιμότητα. Στο κατσαρολάκι ζεσταίνεται το ούζο στην εστία γκαζιού και δίπλα το βιβλίο με τις συνταγές μου. Αριστερά του νεροχύτη η λεκάνη με το αλεύρι και μπροστά του η ηλεκτρονική ζυγαριά. Ποτηρόπανα, το βάζο με τη ζάχαρη, ενώ δεξιά του πάγκου εργασίας... το χάος!!! Κατσαρόλες που δεν μπήκαν στη θέση τους, τα μπουκάλια ούζου, το κουτί με το τσάι...όσο για το χαλάκι... απ' το πολύ πέρα-δώθε έχει πάρει στροφή!!

Σκηνή δεύτερη:


Τα πρώτα κουλουράκια έχουν βγεί από τον φούρνο και ετοιμάζω την φωτογράφιση για τα υλικά. Η λεκάνη άπλυτη ακόμα μέσα στον νεροχύτη... Στο παράθυρο πάνω από το HOMΕ βλέπετε δύο κορνίζες σε σχήμα φλιτζανιού η μια και κατσαρόλας η άλλη; Έχω τις κόρες μέσα, όταν ήταν σε ηλικία δύο ετών και οι δυό τους και δεν τις αποχωρίζομαι ποτέ γιατί μου φτιάχνουν την μέρα, κάθε μέρα με το χαμόγελό τους!!

Σκηνή τρίτη:


Εδώ δεν πρόλαβα να φωτογραφήσω την σακούλα με τα σκουπίδια (την μάζεψε ο καλός μου), που ήταν μπροστά από το κλουβί... χαχαχαχα  και βλέπετε...όχι το κλουβί με τις τρελές, αλλά με το κουνέλι της κόρης μου!!!!! Το κύκλωσα κιόλας για να το δείτε!!!χεχεχε
Είναι ΚΑΙ το καλάθι με τα λεμόνια!!

Σκηνή τέταρτη:


Τι να περιγράψω τώρα για το τραπέζι της κουζίνας...!!!
Ταψί περιμένει να μπεί στο φούρνο stop. Κουλουράκια κρυώνουν στην σχάρα stop. Πετσέτα στεγνώνει στη καρέκλα stop. Σπάτουλα, αλεύρι, λαδόκολλα, φρουτιέρα...το Έψιλον είχε πέσει και το κρέμασα στο διακόπτη του ραδιοφώνου!!Δεν μπορώ να τα κάνω όλα μαζί η γυναίκαααααααα!!!!!!!

Σκηνή πέμπτη:


Η ώρα της καλωδίωσης. Είναι η στιγμή που ετοιμάζομαι να περάσω τις φωτογραφίες στον υπολογιστή και το τραπέζι είναι πια καθαρό αλλά όχι και στολισμένο.
Αριστερά διακρίνεται το τηλεκοντρόλ και πάνω δεξιά του υπολογιστή η τηλεόραση??? Αρχίζει το "Two and a half man"!!!!! Φανατική!!!!!!

Και κάπως έτσι, τελειώνει μια μέρα καθημερινής τρέλας στην κουζίνα μου...
..........
THE END

Ο μαγειρευτός αρακάς είναι από τα αγαπημένα μας πιάτα. Τον "άλλον",απλά τον λατρεύουμε.
Είναι η ζωή μας, η καθημερινότητά μας, ΕΜΕΙΣ!!!
Εσείς θα κάνατε ένα μικρό "πανό" στο μπλογκόσπιτό σας για... το "κίνημα του αρακά";

Να είσαστε καλά όπου κι αν βρίσκεστε, ότι κι αν κάνετε.
Φιλιά η..."νονά" (Α,καλό Ε!!!!!!!!χαχαχαχαχα)


Ε.Κ.



Υ.Γ."Χρόνια σου πολλά καρδιά μου...P.S. I LOVE YOU :)*"

25 σχόλια:

  1. χαχαχαχα πολυ γελασα!!! και ειδικα αυτο το καλαθι με τα λεμονια...παντου τα ιδια!! χαχαχαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι Ζήνα!!
      Σε κάθε κουζίνα που σέβεται τον εαυτό της, υπάρχουν θέσεις για όλα...παντού!!!χαχαχα
      Καλημέρα και τα φιλιά μου :)

      Διαγραφή
  2. Αρχικά μπράβο για το στήσιμο της φωτογράφησης, είναι τέλειο αλλά και τα ουζοκουλουρα που θα τα τιμησουμε μιας και είμαστε σε νηστεία.Χρονια πολλά και στην κορουλασ ου Ελενη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαράκι μου για τις ευχές♥.
      Βεβαίως και να τιμήσεις τα ουζοκούλουρα, είναι πεντανόστιμα !!!

      Φιλάκια πολλά κορίτσι μου :)

      Διαγραφή
  3. Χαχαχαχαχαχαχα εύγε Ελένη μου εύγε νονά του αρακά μας!!!!!!
    Λαχταριστή η ανάρτησή σου και λόγω συνταγής και λόγω κόμιξ!
    Καλοτάξιδα να είναι τα κουλούρια σου και πολύχρονη η κόρη, πάντα γερή, δυνατή & ευτυχισμένη :)
    Όσο για τον αρακά, απλά απίθανος, ανθρώπινος και τόσο όμορφος, ακόμα κι όταν οι εικόνες φαίνονται ως κόμιξ!
    Σ' ευχαριστώ πολύ που τίμησεις την πρότασή μου!
    Φιλιά πολλά & καλημέρα.
    Αααα και μία... απαίτηση!! Φωτογράφηση του κου Κούνελου :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. O.k.βαφτιστήρα Νο1, την λαμπάδα τη θέλεις με περιτύλιγμα αρακά να υποθέσω;;;;;χαχαχαχαχαχα
      Κατ' αρχάς να σου πώ, εγώ ευχαριστώ για την ιδέα που μας έδειξες με την ασπρόμαυρη φωτογράφηση!!!
      Από εκεί εμπνεύστηκα το κόνσεπτ και είπα να κάνω κάτι παρόμοιο, αλλά με τον δικό μου τρόπο.
      Χαίρομαι πάντως πολύ που σου άρεσε το αποτέλεσμα γιατί εκτιμώ πολύ το γούστο σου Δήμητρά μου:)
      Όσο για την απαίτησή σου....πες πως έγινε!!!!!!!!!.......και είναι κυρία!!!!!!!χαχαχαχαχαχα

      Τα φιλιά μου και καλή σου ημέρα.

      Υ.Γ. "Η κόρη σε ευχαριστεί:)))"

      Διαγραφή
  4. Ελένη είσαι απίθανη!!!!!!!!!!!
    Το κίνημα του αρακά καλά κρατεί!!!!!!!!
    Πήρες το θέμα και το έκανες όλο δικό σου! Η φωτογράφιση και το κόνσεπτ με τα κόμιξ ήταν ευρηματικότατο!!!!!

    Εγώ όμως να σου πω τι βλέπω??? Βλέπω την ιδανική country style κουζίνα. Σαν τις κουζίνες που τόσο λατρεύω! Τα γράμματα, τα κάδρα στους τοίχους, το χαλί, όλα αυτά τα διακοσμητικά κρεμαστά, το ράφι στην κουζίνα, αλλά και το πλούσια στολισμένο παράθυρό σου με το πρεβάζι, είναι όλα αυτά που μου αρέσουν σε μια κουζίνα!! Και πολύ περισσότερο όταν μέσα σε αυτήν υπάρχει επιπλέον ένα κουνέλι και μια τηλεόραση!!!!!! Τρελαίνομαι για τηλεόραση στην κουζίνααααααααααααααα!

    Μπράβο σου για όλα, μηδενός εξαιρουμένου. Και των ουζοκούλουρων επίσης, που με μετέφεραν καρφί στην παιδική μου ηλικία. Τα λάτρευα τότε και τα βουτούσα μέσα σε νερό να μαλακώσουν για να τα φάω.
    Η φωτογράφιση επίσης με το ούζο, τα καλαμαράκια και τις ελιές είναι καταπληκτική!!! Ειδικά η δεύτερη φωτογραφία!!!!

    Σε φιλώ και σε ευχαριστώ πολύ!!!!!!
    *Να χαίρεσαι την κόρη σου! Καλότυχη και πολύχρονη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμείς σε ευχαριστούμε Χρυσαυγή!!!!!!! :))
      Χωρίς εσένα & τον υπέροχο και τον τόσο ζεστό-αληθινό αρακά που μας πρόσφερες, μάλλον δεν θα περνούσε απο κανενός το μυαλό η σκέψη αυτή!!!!!
      Λάτρεψα τον ενθουσιασμό σου με όλα αυτά τα υπέροχα λόγια που στόλισες την κουζίνα μου. Ίσως η επεξεργασία της φωτογραφίας να την δείχνει τόσο country άν εννοείς τα έπιπλα, αλλά επειδή αυτό το στυλ μου αρέσει κι εμένα την έχω φορτώσει με τόσα διακοσμητικά!! Και η τηλεόραση είναι διακοσμητική παρέμβαση του καλού μου, που αν γινόταν θα έβαζε και στην τουαλέτα!!!!!! χαχαχαχαχα

      Όσο για τα ουζοκούλουρα, χαίρομαι όσο δεν μπορείς να φανταστείς που τα γνωρίζεις, γιατί ήθελα να μου πεις άν ξέρεις διαφορετική συνταγή που να μπορεί η ζύμη να γίνει στο μίξερ.
      Αν τα έχεις φτιάξει, θα γνωρίζεις τον παιδεμό που έχουν στο ζύμωμα και προσωπικά με κουράζει πολύ, αλλά... χαλάλι!!!!!!!!!

      Φιλιά πολλά & ευχαριστώ και για τις γλυκιές σου ευχές προς την κόρη!!!!♥♥

      Διαγραφή
  5. Δεν μπόρεσα να μη θαυμάσω τα υπέροχα πόστερ στην κουζίνα σου και το ''ΕΨΙΛΟΝ'' να κρέμεται από το παλιό ραδιόφωνο.Να το αφήσεις εκεί,του πάει!
    Χιλιόχρονη η δεσποινίδα σου,και μπράβο για την τόσο πρωτότυπη φωτογράφιση.Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχαχαχα αν σου πω τώρα πως το έχω (ΕΨΙΛΟΝ) ακόμα εκεί, θα με πιστέψεις;;;;;;;;χαχαχαχαχαχα
      Σε ευχαριστώ Αλέκα μου και για τις ευχές και για την φωτογράφιση!!!
      Πάρε σειρά στον "αρακά" να γίνουμε πολλές ;)

      Σε φιλώ γλυκά :))**

      Διαγραφή
  6. Ούζο κουλουρα; Όλο απίθανα πράγματα μαθαίνω και είμαι ευγνώμων! Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ. .. πω πω! Έπαθα πλάκα και με το κόμικ στορι ... που το σκέφτηκες Ελένη. . Είσαι απίθανη! Τον ευχαριστηθηκα τον αρακά στο έπακρο! !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όσο υπάρχουν ταλαντούχες υπάρξεις με έμπνευση (Χρυσαυγή-Δήμητρα) άλλο τόσο θα έρχονται και οι ιδέες!!!!
      Την συνταγή την έμαθα από την γιαγιούλα μου και πραγματικά αξίζει να τα δοκιμάσεις.

      Σε ευχαριστώ πολύ-πολύ Ίρις μου για τα καλά σου λόγια!!!
      Σε φιλώ:)*

      Διαγραφή
  7. Ελένη μου να χαίρεσαι την κόρη σου, πολύχρονη και πάντα ευτυχισμένη!
    Πάντα μου άρεσαν τα κουλουράκια ούζου και μου θυμίζουν την γιαγιά!! Έτσι και εκείνη, όταν τελείωνε τις δουλειές της, έβαζε ένα ουζάκι με ενα μικρό μεζεδάκι για τον παππού και την εγγονή (εγώ έτρωγα τον μεζέ εκείνοι έπιναν το ούζο) :))
    Η γεμάτη πράγματα κουζίνα είναι δείγμα καλής και πολυάσχολης μαγείρισσας, για εμένα. Έτσι πρέπει να είναι η κουζίνα όταν την ζεις!
    Καλό Σαββατοκύριακο Ελένη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ελεανάκι μου, δεν ξέρω αν είμαι καλή μαγείρισσα αλλά όταν μπαίνω στην κουζίνα, πως τα καταφέρνω και ποτέ δεν έχω χώρο αρκετό για τα πράγματά μου...τι να πω...και να σκεφτείς πως αυτός ο χώρος μου ΑΝΗΚΕΙ!!!!χαχαχ
    Αυτό πάλι με τον μεζέ... έτσι θυμάμαι και εγώ με την σειρά μου τις γιαγιάδες μου, την μητέρα μου έως τώρα και που και που το κάνω στον σύζυγο, because αν γουργουρίσει η κοιλίτσα του μου ζητάει σάντουιτς (την μισή φραντζόλα) γεμισμένο με ότι υπάρχει στο σπίτι!!!!!!!!!!Τς, μοντερνιές παιδί μου!!! χαχαχαχαχαχα

    Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου κορίτσι μου♥♥
    Τα φιλιά μου και καλό Σαββατοκύριακο να έχουμε :))**

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κατ'αρχήν να χαίρεσαι την κορούλα σου Ελένη μου, πολύχρονη με υγεία και ότι επιθυμεί!! Από την ανάρτηση τι να πρωτο θαυμάσω..........τα ουζοκούλουρα (που δεν τα ήξερα καθόλου), τις καταπληκτικές πρωτότυπες φωτογραφίες σου ή το απίστευτο χιούμορ σου!!! Είσαι καταπληκτική!!! Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Να 'σαι καλά Θάλεια μου, σευχαριστώωωωωω!!!!
    Όντως τα ουζοκούλουρα δεν τα γνωρίζουν όλοι και συνήθως στους φούρνους, τους βρίσκεις μόνο σε περίοδο νηστείας.
    Χαίρομαι που σου άρεσε το φωτογραφικό comic :)
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χρόνια πολλά στο κοριτσάκι σου Ελένη μου, να είναι γερή και να την καμαρώνεις! Ουζοκούλουρα!!!!!!! Η Σμυρνιά γιαγιά μου τα έφτιαχνε και μοσχοβολούσε το σπίτι μας όποτε ερχόταν σε εμάς . Πωπω πόσες αναμνήσεις ξυπνάνε κάποιες μυρωδιές! Χαχα αυτό είναι ανακατεμένο σπίτι;;;;;;;; Πρέπει να δείτε το δικό μου με 5 άτομα να περιφέρονται μέσα στο τέλος της εβδομάδας! Καλή Κυριακή σου εύχομαι...φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ-πολύ Χριστίνα μου!!
      Είναι όμορφο το συναίσθημα των αναμνήσεων ειδικά από αγαπημένα πρόσωπα...Σμυρνιά η γιαγιά έ;;;;;
      Φαντάζομαι τι θα έχουν φτιάξει τα χεράκια της!!!!!
      Για το σπίτι τώρα...να φανταστώ πως θα σηκώσεις και εσύ το λάβαρο του "αρακά";;))

      Καλή εβδομάδα κοριτσάκι μου!!
      Φιλιά♥♥

      Διαγραφή
  12. Καλησπέρα Ελένη.
    Πολύχρονο το κοριτσάκι σου, να το χαίρεσαι!

    Έρχομαι από της Χρυσαυγής και έχω μείνει άφωνη για την τόσο όμορφη ανάρτηση και προβολή, σαν να ξεφυλλίζουμε comics, του εσωτερικού της κουζίνας σου.
    Ωραία η φωτογράφιση και εμπνευσμένη η επιλογή της συγκεκριμένης τεχνικής, Αναδεικνύει όμορφα το γενικό ύφος της κουζίνας σου.
    Άρτια δουλειά!

    Τα συγχαρητήριά μου και για τη νόστιμη συνταγή των ουζοκούλουρων! Μ΄ αρέσουν πολύ και τα έχω συνδέσει με όμορφες παιδικές μνήμες.

    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες Ζαμπία & σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και τις ευχές:)
      Χαίρομαι που σου άρεσε το συγκεκριμένο είδος φωτογράφισης!
      Ήταν μια ευχάριστη αλλαγή και παιχνιδιάρικη, για να ομορφύνει η κουζίνα την ώρα που όλα είναι άνω-κάτω!!!!!
      Όσο για τα ουζοκούλουρα... τελικά κατατάσσονται στην κατηγορία αναμνήσεις!!!!!χεχε

      Καλή σου ημέρα!!!!

      Διαγραφή
  13. Υπέροχος ο αρακάς σου Ελένη μου! Με συγκίνησες πολύ με τα κουλουράκια ούζου μιας και τα έφτιαχνε παραδοσιακά ή γιαγιά μου στο χωριό! Ποτέ δεν τα έτρωγα (δεν μου αρέσει το ούζο στη γεύση) αλλά πάντοτε τα θαύμαζα για το ολόλευκο χρώμα τους! Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Σε ευχαριστώ πολύ Κατερίνα μου:)
    Οι γιαγιάδες ήταν, είναι και θα είναι πολύτιμες... χρωστάμε πολλά σε αυτές τις υπέροχες γυναίκες!!
    Χαίρομαι επίσης, που σου άρεσε ο "αρακάς" μου!!!

    Την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τί όμορφο blog και τί ωραία κουζίνα!!!(Τώρα αρακαδοκουζίνα δεν τι λες,προς αστακοκουζίνα μου φέρνει εμένα...)Θα ήθελα κι εγώ να συμμετάσχω στο αρακαδοκίνημα!( @ntonia απο topaiziko.blogspot.gr)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Αντωνία!!
      Σε ευχαριστώ πολύ-πολύ!!
      Πίστεψέ με, έχει πολύ γέλιο η διαδικασία του "αρακά"!!! Οπότε...πάρε σειρά να δούμε τον δικό σου!! :))
      Φιλιά πολλά!!!

      Διαγραφή
    2. Ο Αρακάς μου είναι έτοιμος!Μπορείς να τον δεις στο http://topaiziko.blogspot.gr/2015/04/topaiziko-behind-scenes.html

      Διαγραφή